Dagens fråga.

Tycker ni att det är okej med redigerade bilder? Och isåfall finns det en gräns för hur mycket redigerade dom ska vara? Ordet är erat, säg precis vad ni tycker.

Själv tycker jag att lagom är bäst. Jag brukar redigera en del av mina bilder, men mer än 90 % av mina bloggbilder är orörda. Liksom man ser ju ut som man gör, och jag tycker man ska vara nöjd med det. Men sen kan det vara kul att "piffa" upp bilderna lite också. Som nu sitter jag och redigerar bilder i något simpellt program som windows fotogalleri (alltså där man kan redigera bilderna, vissa får med det när dom köper en ny dator). Och det enda jag ändrar är kontrast och ljusstyrka.

Men folk som photoshoppar bort bl.a magen, svanken, benen och kanske saker ur ansiktet. Jag gillar det inte, jag tål inte de folket. Och en del jag har sett är inte ens duktiga. Slarviga i photoshop. Som en av mina lärare hade sagt, hellre en bild mindre än tio som ser för bedrövliga ut. Var nöjda med en människor, ni är unika - och innerst inne så vet ni nog det också, för jag är inte den första och inte den sista som säger det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0